Wat geinig is, dat zijn de 'stand-ins'. Dat zijn feitelijk nep-acteurs. Ik sprak even met zo'n jongen en die was al 10 jaar 'stand-in'. Wat doe je, vroeg ik. Hij zei, ik speel acteur voor even.
Ik moest lachen. Ik dacht, hoe werk je je hierin op. Ik heb nog nooit gehoord dat een stand-in doorgebroken is in 'Stand-in'. Feitelijk doen ze dus postities, bewegingen etc. om zo de technische crew de mogelijkheid te geven om alles voor te bereiden. Zijn zij daarmee klaar dan komen de 'echte' acteurs en dan wordt de scene gefimd. Heel handig, maar apart om te doen.
Morgen ga ik andere dingen doen. Rogier heeft gevraagd of ik naar Panavision zou willen gaan. Panavision is vanaf het begin van film de grootste geweest in camera's lenzen enz. in Motion pictures. Enorme geschiedenis. Hij kent daar mensen en ik word daar rondgeleid als het allemaal lukt. Alle grote film van vroeger to nu worden mede door Panavision voortgebracht. Daar kom je niet dagelijks. Op een filmset ook niet dus past wel in het rijtje.
Morgen weer een dag. Hier nog wat fotootjes van vandaag
Hey Doplh
BeantwoordenVerwijderenZiet er allemaal "Holly-Prof" uit! Wij lezen dat je er enorm van geniet. In Brabant zeggen wij dan - Houwen zo, houdoe en tot gauw
Toos en Ton
Rogier DOET toch camera?
BeantwoordenVerwijderenIk mis de ouderwetse filmrollen. Daar ging toch niks boven, of zeg ik nu iets heel verkeerds tegen een crack als jij?
Deze film wordt op HD gefilmd. Sony studio's filmt tegenwoordig bijna alles op HD om 'budget' redenen en techniek wordt steeds mooier. Rogier is DP, director of photography. Dan hoef je niet perse camera te bedienen, dat doen camara operators. De DP zorgt voor het shot, lenskeuzes, licht, letterlijk de directing of the photography. Hij is totaal verantwoordelijk voor het plaatje en heeft vaak niet de tijd om dan ook de camera te bedienen, zeker niet wanneer er meerdere units (second units) op andere lokaties bezig zijn. De DP is bepaald ook de 'look' van de film, de kleuren etc.
BeantwoordenVerwijderenJe kunt ook zeggen director of cinematography.
Met de Director de belangrijkste man van de film.
DP is dus een hele ervaren cameraman. De DP kan daarentegen wel de camera bedienen, maar dat gebeurt wanneer de crew en film wat kleiner en overzichtelijker is of als hij perse het shot zelf wil maken.