maandag 6 april 2009

New York

Interessante dag vandaag. 1e dag NY.

Ben bij Brian o' Carrol geweest. De DP waar ik vorig jaar Boyz II Men en Aritha Franklin heb gefilmd. Hij liet me wat werk zien van afgelopen jaar. Hij heeft veel op Film (16mm en 35mm) gedaan. Hij heeft me enorm ge-ehthousiasmeert om dat ook te doen ondanks dat je geen 'filmrollen' op Curaçao kan kopen en het zeker niet kan laten ontwikkelen op Curaçao, maar daar zijn makkelijke oplossingen voor. Als je dat kan (en filmen op 16mm is niet heel duur tegenover de enorme investering van een goeie HD camera) dan maak ik mezelf veel interessanter voor de commercial wereld, Nederland zo niet Amerika, laat staan de hele Caribbean. En daarbij er gaat niets boven old good film. Ik ga morgen een camera testen die op mijn verlanglijst staat (waanizinnig mooie HD upscale high end) en gaan we meteen kijken naar een Bolex 16mm.

Volgende week moet ik een commercial filmen op Curaçao en hij heeft toegezegd ook te komen met zijn film equipement, zodat ik het op HD ga filmen en hij tegelijkertijd op 16mm film zodat ik eens kan experimenteren met film en de beauty ervan kan ervaren. Hij neemt de film dan mee naar NY en stuurt me een digitale kopie zodat ik het kan monteren en dan hebben we voor het eerst in de Curaçaosch recente historie een commercial op film gemaakt door een 'local'. Er is geen grotere droom die je een cameraman kan bieden dan dit.
Dus.....eerste dag in NY meteen een hele interessante. That's why you have to be here.

Morgen kom ik met mijn cameratest ervaring. Het is bloody regenachtig hier. Een foto van mijn uitzicht vanuit mijn slaapkamer.
Hier ook een foto van mijn 'groottante' (waar ik verblijf in Manhattan). Zij is de zus van mijn inmiddels overleden 'half' opa. Zij is 91. Gaat elke ochtend naar schilderles en loopt sneller dan ik. Ze is ongelofelijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten